republic commando nyitó képernyő

 

Magna testőr droid

Republic Commando karakterek alapján készített Custom figurák

 

Magna testőr droid a Republic Commando játékban

 

Manapság szerencsére bizonyos Star Wars karakterek nem csak a filmekben láthatóak, hanem gyakorta felbukkannak képregények hasábjain, vagy irányíthatjuk őket akár játékokban is. Ilyen a Magna Guard is szerencsére. A Battlefront 2-ben irányíthatjuk őket, míg a grievous_bodyguard repcomRepublic Commandoban harcolhatunk Grievous tábornok IG-100- sorozatú Magna Guardjai ellen. Grievous tábornok személyes testőreiként ezek a droidok kivételes támadó erővel rendelkeztek, de védelmük is igen erősnek számított. Fegyverük, az ún. electrostaff, (magyarul talán elektromos vívóbotként, elektrorúdként, vagy sokkpálcaként is ismert,) komoly sebzést volt képes okozni nem, vagy rosszul pajzsozott, vagy az elektrorúd ellen nem eléggé felkészült ellenfelének. A pálca 2 végén magas feszültségű energiakisülések cikáznak, EMP azaz Elektromágneses pulzus nyalábokban koncetrálódva. Ez igen hatékony volt pontosan a klónok páncélzata ellen, ezeken a vékony lemezeken és a kis töltésű személyi pajzsukon minden további nélkül átmenve halálosan csiklandozva a klónok pocakját. Mindemellett megzavarta a magna_csikizpáncél elektromos funkcióit is, kezdve a rádiótól a sisak képalkotó rendszeréig. S vakon, könnybelábadt szemmel, görcsbe rándult izmokkal bizony nem könnyű harcolni. S mivel a játékban mi nem Jedik leszünk, hanem sima klónok, ne induljunk ki abból, hogy Obi-wan milyen könnyedén szeletel fel egy ilyen droidot, vagy akár Anakin, ez nem számít, hisz sem fegyverzetünk, sem tudásunk nem hasonlítható az övékhez. Valljuk be, vért fogunk pisilni az IG-k ellen. (Persze ez függhet a játék beállított erősségi fokozatától is.) Ráadásul a battlefront 2 magnaguarddroid nem csak közelharcban tudott ilyen erősen fellépni, hanem távolsági harcra is képes volt. A Battlefrontban Bulldog RLR fegyvereiből ontotta az áldást az ellenfelekre, míg a Repcomban hátába épített, irányítható lövedékekkel volt képes bombázni ellenfeleit. A lövedék célkövető, hőérzékelős, ún. homing missile, azaz ha kilőtte ránk, nincs mentség, be fog csapódni. Ez azonban fiktív, tipikusan Republic Commando specifikum, ez a fegyver nem autentikus.

De nem csak fegyverzete tette erős és komoly ellenféllé, hanem harcstílusa is. Igen jól vívtak, és a Jediken kívül szinte mindenkinek meggyűlt velük a baja egy az egyben, vagy akár egy kisebb klón különítménynek is akár egyetlen Magna ellenében. Vívásukon kívül grievous_testordroid_szaltozikakrobatikus mozdulataik, és szinte repüléshez hasonló ugrásaik is megnehezítették akár csak eltalálásukat is, nem hogy az elpusztításukat. Helyenként az égig ugranak fel, helyenként a magna_guard_hazfalra ugrikfalra vetődnek fel, megkapaszkodva valamiben, majd vissza ránk. És stratégiailag is okosak. Egyrészt betörnek a távolságunkon belülre, olyan közelről támadva mondjuk egyik társunkat, vagy rosszabb esetben egy védendő személyt, pl. ezt a vukit a képen, hogy nem igazán tudunk majd segíteni neki! Biztos láttunk már például olyan filmet, ahol bár ketten vannak egy ellen, az egyik ember szorongatja is a pisztolyát, és kétségbeesetten próbál egy magnadroid_tavolsagon belul tamad egy vukit, nem lehet segíteni neki biztonsagosanolyan pillanatot találni, hogy tüzelhessen, anélkül, hogy az összegabalyodott párból a saját barátját találná el véletlenül. Ugyanis azok oly hevesen pörögnek, küzdenek, hogy nem nagyon van olyan pillanat, mikor célzott lövést lehetne leadni az ellenségre anélkül, hogy kockáztatná a saját társa eltalálását. A Magna is ezt csinálja, betör egy klónunk személyes terébe, és képtelenség úgy eltalálni, hogy a társunkat ne veszélyeztetnénk. Ha mégis van egy olyan pillanat, a Magna el fog ugrani, és vagy a hűlt helyére lövünk, vagy a társunkba... Persze van, aki az ilyen finomságokat nem veszi észre esetleg, vagy nem érdekli a friendly fire, max. ha saját társat lő le, a végén feléleszti a defibrillátorral, de azért érdemes felfigyelni a játékba rejtett realisztikus harci mozdulatokra, okos AI-re.

Olyan szempontból is rettentő okos, magna_fedezekbenlevottamadhogy azokat előszeretettel támadja, akik mással vannak elfoglalva. Ha kiosztunk valakinek egy gránátos pozíciót, hogy fedezék mögül dobáljon mondjuk egy kis Pókot, tuti, magna_pók droidot hajigáló gránátost támadhogy a Magna rátör. Okos. Két legyet üt egy csapásra, a társunk befejezi a Pók hajigálását, ráadásul gránáttal nem tud magának sem segíteni, hisz ha rádobja a mellette levő Magnára, mindketten benne égnek. Ezért közelharcban kezdi ütlegelni ököllel, rugdossa, stb., azaz hopeofresistance_pályán magna_fedezekben levot tamadolyan harcra kényszerül, ami számára előnytelen. Ha mindezt nem vesszük észre, mert mondjuk egy másik helyen harcolunk, és nem tudjuk kiadni a klónnak a gránátos pozíció elhagyása parancsot, és hogy harcolhasson a puskájával, mire észrevesszük majd, hogy az ikonja piros, klón társunk vízszintesen fog elhelyezkedni a fedezéke mögött, félholtan. Fixer például ezen a képen már lent van, doboz mögötti pozícióba rendeltem, lásd a másik két klón jelét is, de egy Magna rávetődött, és pár csapással agyonütötte. Majd kihívóan néz rám, szinte cinikusan ott maradva, megvárva a fedezék mögött, mire az ember kétségbeesetten odarohan, de már nincs kin segíteni. Ráadásul ott a fedezékben a társaim sem tudják nagyon eltalálni, azaz vagy megküzdök vele egy az egyben, vagy kirendelem a társaimat a fedezékeik mögül, és együtt rátörünk, de ha feladják a pozícióikat, sokkal védtelenebbé válnak majd, és ne legyen kétségünk afelől sem, hogy a Magna nem fogja ezt tétlenül megvárni.

Ha magna_selfdestructvalahogy mégis sikerül leverni egy ilyen Magnát, akkor spuri el onnan! Ugyanis a droid önmegsemmisítő rendszere még utoljára is odaver a játékosnak keményen. Egyfajta fúziós robbanáshoz hasonlóan felrobbantja magát, ha már nincs esélye, ezzel mint egy Predator, vagy stílszerűen egy Star Wars-os másik robot, a KotOR-ból is ismert HK-50 teszi, beindít egy self-destruct parancsot, azaz egy önmegsemmisítést. (Talán emlékszünk a KotOR Peragus-i pályájára, ahol Exile, Kreia, és Atton legyőz egy HK-50-et, aki felrobbantja magát, mikor már nem nyerhet, abban bízva, hogy a halálba viszi ezáltal a 3 embert is magával.) Ne legyünk a közelben, mikor a tűzijáték beindul...

A játék során először a „Bodyguards” pályán találkozunk majd velük. Kashyyykon vagyunk, vukikat szabadítgatunk, trandoshaneket irtunk, grievous_repcomabszolút nem számítunk arra, hogy egyszer csak Grievous-ékbe botlunk. A parancsnokaink azonban utasítanak, jussunk nyomára a Tábornoknak. Egy udvaron meg is pillantjuk őt, grievous_testőre felugrik is lezárja az ablakotvadászgépe mellett áll, és egy Magnájával beszél épp. Mikor észrevesznek, Grievous olajra lép, a Magna pedig egyetlen óriási ugrással felugrik az emeletre, és egy rácsot zár magna_vonszol_vukitgyorsan rá az ablakra, ahol kikémleltünk, mintegy fedezve a Tábornokot. A gépe fel is emelkedik, és elszáll. A Magna marad... Mi kerülő úton megyünk, kiszabadítunk vukikat közben, egy részük sajnos elesik, de megtaláljuk grievous_elmenekula híres Tarffult is. Ő bitang erős, de azért nem halhatatlan. Vigyázni kell rá, ez a küldetés egyik alapkövetelménye. Mikor kiérünk az udvarra, egy Magna veti egyből rá magát Boss-ékra. Komoly küzdelem, magnadroid_tavolsagon belul tamad egy vukit, nem lehet segíteni neki biztonsagosanfőleg hogy először szembesülünk velük. A tár valószínűleg ki fog ürülni, egyrészt azért, mert mire eljutunk, sok ellenségen kell átverekedni magunkat, és nem túl sok skuló marad, tán érdemes is felvenni egy jobb Trandoshan vagy Wookie fegyvert grievous_testordroid_szaltozikerre a hosszú fightra. Mert hosszú lesz... A másik lőszer pazarló dolog maga a testőr, aki állandóan szaltózik, felugrik a levegőbe méterekre, vagy egy házfalra, mint valami madár repkedve össze-vissza. Ha nagy nehezen mégis lelőjük, ne lélegezzünk fel, jön még egy! Eddigre érdemes társainkból egyet-egyet felrendelni a rámpák tetején levő mesterlövész pozíciókba, hogy fedezékek mögül lövöldözhessenek. Ha mind a 2 Magna kitikkadt, ezt a pályát teljesítettük ellenük.

Fate of the Resistance pálya, azaz az Ellenállás sorsa

Egy nagy szobában SuperBattleDroidokkal kell küzdenünk, lépésről lépésre jutva előre. Majd érdemes tele raknunk zsebeinket munícióval az oda kihelyezett utánpótlásból, és felgyógyítani magunkat és társainkat a hopeofresistance_magnaBacta tárolókból. Helyezzünk el mesterlövész pozícióba 2 embert, mert folytonos Trandoshan támadást fogunk kapni, meg még kisebb ellenfeleket is, míg meg kell küzdjünk az ezen a pályán ránktörő Magnákkal. Ki is tör a pokol rövidesen, Tarfful szerencsére masszívan pofoz minden fémalapú ellenfelet, sokat segít, de a Magnák leverése bizony még mindig igen nehéz feladat. Ha mégis sikerül, gyűjtsünk be mindent a folytatáshoz, ismét tele a fegyvereket, gyógyítás, gránátok, stb., a folytatás előtt MINDIG a lehető legerősebb állapotban menjünk a következő pályára!

Moving Upstream pálya

Komoly csatákon vagyunk túl, mire eljutunk ide. Egy hangárba jutunk majd, melyet védeni kell. Lesz 3 ágyú a széleken, érdemes AZONNAL mindre odarendelni egy társunkat, hogy kezelje, mert minden tűzerőre szükség lesz. Mi leszünk a csali, meg a kézi fegyverrel lövöldöző kis idióta középen, aki bizakodik abban a csodában, hogy sem a társaink nem tarolnak 3 magna_upstream pályánle a nagy lövöldözésben, cikázó ütközetben az ágyúkkal, se a beözönlő ellenfelek. Például a 3 azaz három darab Magna. Korrekt. Ezzel elleszünk egy ideig. Talán a legjobb taktika a körkörös mozgás, oldalstrafe, mellyel magunkon tartjuk az ellenfél figyelmét, de nem feltétlenül törekszünk az elpusztításukra, ezt bízzuk rá tüzértársainkra fent az ágyúkkal. Csak éljük túl, míg végeznek, illetve ha valaki őket támadja, lépjünk közbe, és tartsuk őket életben, hogy életben tarthassanak ők is minket!

The Final Strike azaz a Végső csapás pálya

Ezek eddig mind Kaskyyyk bolygón játszódnak, ez lesz az utolsó itt. Egy Szeparatista hajó magna_fedezekbenlevottamadhullámokban engedi ránk és Kashyyykra a droidok tucatjait, ha nem százait, mindent fenyegetve, melyet eddig a Delta Commando tagjait irányítva elértünk és megszereztünk a vukik bolygóján. Minden rajtunk múlik szokás szerint, csak erre a magna_pók droidot hajigáló gránátost támad4 bátor klónra számíthatunk, felmentő seregre, segítségre ne is számítsunk. Le kell lőni a Szepi hajót, melyhez 4 óriási vuki légvédelmi üteg együttes tűzerejére lesz szükség. Ki tudja kitalálni, melyik 4 emberre lesz szükség az ágyúk megszerzésére, kezelésére? Nyert, miránk, négyünkre. Geonózisiak is törnek majd ránk a droidok, SBD-k, droidikák, Pókok armadáján kívül, kifejlett harcosok, és szinte a tojásból éppen kikelt Geonosisi porontyok is, no meg egy Magna Guard, hogy a kép teljes legyen. Nem csak a kánikula miatt fog izzadni az, aki ezen a pályán is át akar jutni. (A cikk írásának időpontjában elviselhetetlen kánikula volt Magyarországon, nem tudom, mikor fogja ezt olvasni a kedves Olvasó.) Azt is bele kell kalkulálni, hogy időről-időre egyel kevesebben leszünk, hisz 1-1 társunk mindig lemarad egy légvédelmi ütegnél, s a végén teljesen egyedül fogunk maradni, remélhetőleg eljutva a negyedik ütegig!

Mikor a négy klónnak végezetül sikerül lelőni a CIS vezérhajóját, a Deltát utasítják, hogy másszanak ki a légvédelmi ágyúikból, és gyülekezzenek a Boss ágyújánál. Hárman vannak ott a végén... sajnos Sevet a túlerő legyőzi, és elkapják. A klónok általában feltétlenül engedelmeskednek, ám ezek a személyiséggel is rendelkező, egyedinek nevelt klónok fellázadnak, nem akarnak engedelmeskedni, megtagadnák a parancsot, hogy visszamenjenek yodaSevért. Ezt azonban nem tehetik, a küldetést nem kockáztathatják, és bár Scorch szinte őrjöng, ott kell hagyják a barátukat, társukat. Mint ahogy Anakinnak sem lehetett visszamenni a Gunshipből kiesett Amidaláért, nem kockáztathatták a küldetést, úgy ők sem kockáztathatják a Yoda mester (ekkor már tábornok Jedi) által vezetett Epizód III-ban is látható kashyyyki hadműveleteket, mely során talán épp Gree és Yoda érkezik a vukik segítségére Acclamator hajók tucatjaival megszállva Kashyyyk légterét, és klónok ezreivel egyes vuki városokban támogatva a szövetséges vukikat.

 

Akit a Magna guard általános bemutatója érdekel, kérem olvassa el korábban megjelent Fehér Magna testőr droid cikkemet a teljes kép kialakításához a témában, mivel ebben az írásban pusztán a Repcomos dolgokra fókuszáltam.

 

Tekintsétek meg custom magna testőr droid figurámat is!

Ennek a figura elkészítése nem nehéz, más is megpróbálhatja. Először is, mivel a RC-ban nem viselnek köpenyt, a gyáriról vegyük le a köpenyét. Az elektrobot rendkívül egyszerű, egy szürke műanyag, érdemes erre rácsavarni egy elektromos sugárnyalábot, mellyel a kisüléseket szimbolizáljuk. De azért hogy valamit festeni is lehessen, az enyémnek a feje alaposan fel lett spécizve, a szeme fotoreceptorosra festve, csillog, gépies, a robot feje fémes, élkoptatott. A mélyebb részekbe tinta jellegű festék folyatva, szájrácsokba, alacsonyabban fekvő részekbe, ezzel dinamikusabbá téve az egész arcot, és tán remélhetőleg élethűbbé is, mint amilyen az eredeti Hasbros volt. Meg így félelmetesebb is, mint amilyen a játékbeli társa volt.

 

 

Custom Republic Commando Magna testőr droid figura

magnaguard figura_custom


 

Republic Commado mini dioráma

republic_commando_custom dioráma


 

Repcom jelenet, melyen vuki hasbarúgás is látható, mint a játékban

republic_commando_custom diorama


 

 


Köszönöm az érdeklődést, látogasd rendszeresen a CustomStarWars oldalt!

 írta: Rostás Norbert

 

magnaguard

Kattints a képre, ha vissza akarsz menni a Republic Commando rovatba, hogy választhass a többi karakter közül! vissza a repcom rovatba

  <<<<vissza a CustomStarWars főoldalára