|
|
|
Jedi Knight: Jedi
Academy |
Jedi Academy - JA |
Fejlesztő: Raven Software
Kiadó: Lucasarts
FPS+fénykard
Megjelent: 2003
A Jedi Academy a "Jedi Knight saga" negyedik fejezete,
mégis gyakran Jedi knight 3-nak szokták nevezni. Azonban ha beleszámoljuk a
Dark Forces-t is, melyben ugyan még sem a fénykardot, sem az Erőt nem
lehetett használni, a sorozat a negyedik részéhez ért. Bizony a kezdeti
projekttől elég távol jutottunk azóta, hisz immár az Academy-ben két kardot
használhatunk, látványos kombókat csinálhatunk, Matrix-os effekteket
láthatunk, így a program mind grafikailag, mind élményében a csúcsra jutott.
Pedig a LucasArts a Jedi Knight: Jedi Outcast régi Quake III-as motorját
használta ehhez a játékhoz is, bár alaposan átpofozva. Azt hihettük, ismét
csak egy sima folytatást kapunk, de sok mindenben kellett csalódnia annak, aki
fanyalogva fogadta a JA-t, mert a játék remek lett, és sok mindenben
meghaladta korát, túlmutatva kategóriájának jegyein.
Új játékélmény
A Jedi Academy-ben az első, nagy újdonság, hogy a játék
kezdetén karakterünket mi magunk tervezhetjük meg. A szerepjátékokhoz
hasonlatosan kiválaszthatjuk a hősünk nemét, és faját. Több faj közül is lehet
választani, a konzervatív humanoid (sima ember) megjelenésen túl lehetünk kel
dor, twi'lek, rodiai, zabrak fajúak. Igen látványos megjelenésűek ezek a
fajok, én nem sokat teketóriáztam, és Plo Koon faját választottam, így
megteremtve Jaden Korrt, a főhőst. Megválaszthatjuk a bőre színét, a
maszkját, ruházatát. A többi faj tagjainál is sok dologban dönthetünk, még a
hajukat is beállíthatjuk. A legnagyobb újítás azonban most jön, már itt, a
játék
elején beállíthatjuk magunknak, milyen kardot akarunk, milyen legyen a
lézerpengének a színe, és kiválaszthatjuk a markolat külalakját is. Eleinte
normál egykezes, egypengéjű kardunk lesz, de a játék egy későbbi pontján első
kardunk tönkre fog menni, újat kreálunk, ami akár egy darab kétágú,
úgynevezett staff, (mint amilyen Darth Maulé volt), vagy két darab egy kezes
is lehet. Ez hihetetlen jó ötlet volt a készítőktől. Egyrészt a
KotOR1
mintájára, ám azt jóval megelőzve időben létrehozták a karaktergenerálás
érdekes, izgalmas lehetőségét, másrészt az újrajátszást lendítették előre, ha
feltételezzük, hogy egy rajongó valószínűleg ki akarja majd próbálni mindkét
harcmodort, látni szeretné a körbeforgásos kombókat, és a duplapengés
kardforgatás közben az akrobatikus mozdulatokat, és rúgásokat is. Azért pedig,
hogy a kardért nem kell a fél játékot végiggürcölni, sok játékos foglalta
nevüket imába. Lássuk be, nem Jedi a Jedi fénykard nélkül. Így, hogy az új
részben már a játék elejétől van fénykardunk, teljesen más a játékmenet, sok
kaszabolást kedvelő vívóművész nagy-nagy örömére. Így fordulhatott elő, hogy a
Jedi Academy bár egy folytatás, önálló rajongói táborral büszkélkedhet, sok JA
fan, és játékos éles különbséget tesz a két játék közt, ez azonban főleg multiban jön ki igazán.
Történeti előzmények
Jaden Korr igazi őstehetség. Nagy benne az Erő, de
túlkoros. Ez Luke nagy problémája is egyben, mert az Új Köztársaságot
felkutatva csak kevés megfelelő korú tanítványra tud bukkanni. Jaden magas
midiklorián szintű, igazi talentumnak számít, de kissé csökönyös. Luke
transzportot küld a tehetségekért világszerte, amely beszállítja őket az
Akadémiára, hogy elkezdődhessen nevelésük. Így ismerjük meg Jadent is, egy
szállítóhajó fedélzetén utazik, több hasonló tehetség között. Ám Jaden
kapásból kimagaslik mindenki közül, ami már a szállítóhajó fedélzetén ki is
derül, mikor a többiek észreveszik, hogy Jaden már saját fénykarddal
rendelkezik! Nem semmi, hisz normál esetben a tanoncnak a Jedi próbák után
kell elkészítenie saját fénykardját, mely élete során hű társa, életben
maradásának záloga lehet. A kardkészítés feladata még akkor sem egyszerű,
egyes írások szerint életveszélyes is lehet, akár az összerakás közben
balesetet okozva, akár később csődöt mondva a Jedi életébe is kerülhet. Nos, Jadennek ezek ellenére van egy jól összerakott, működő, és ráadásul szép kis
kardja. Hát persze hogy szép, mivel te választottad ki az elején, nem igaz?
Fel is tűnik az egyik növendék-jelöltnek a markolat. Rosh Penin már a hajón
rátapad Jadenre, eléggé pióca természetű emberke. Ráadásul gyenge, ám mégis
ki akar magaslani, akár erkölcstelen dolgoktól sem riad vissza, de erről még
később…
Rosh odatelepszik Jaden mellé, és beszélni szeretne vele,
ám a hajót hirtelen robbanás rázza meg, és kényszerleszállást kell
végrehajtson a Yavin IV erdőségében. Szerencséje van a pilótának, le tudja
tenni a sok ifjonccal megrakott hajót. Jaden és Rosh elindul az erdőn át,
arra, amerre Luke Skywalker Jedi Akadémiáját látta a levegőből. Már az erdőben
alkalmunk lesz egy kis kardozásra, sikító hüllőkkel találkozunk, melyek hangja
fizikai fájdalmat okoz. (Talán ez adhatta az ötlet a
KotOR2 készítőinek a vadiúj Erő, a Force Scream, azaz Erő Sikítás, üvöltés létrehozására, mely ugyancsak egy fájdalmas rikoltás.) Szóval akkor rontsunk rá a sikító hüllőkre, amikor épp levegőt vesznek 2
sikítás közt, vagy mikor egy picit "megköszörülik a torkukat", egyébként
maradjunk biztos távolságban tőlük. Lassan elérjük az iskolát, ám 2-3
rohamosztagossal még meg kell küzdenünk, meg egy Reborn is előkerül. De
honnan? Mit csinálnak itt a Yavinon? Nos, Tavion Axmis elkezdte terveinek
megvalósítását. Azért járják az Erőben gazdag rendszereket, hogy megcsapolják
az Erő áramlását, és befogják Marka
Ragnos Sith lord hatalmi pálcájával, mely
erő segítségével akarják feltámasztani az ősi Sith idők egyik legkomolyabb
gonosz nagyurát. Emberei közül elküldte pár bizalmasát, Alorát, egy vörös
t'wilek nőt, és 2 elit reborn testvérpárt, hogy szerezzék meg Luke
magánarchívumának fontos adatait. Ezek az alakok sündörögnek a kezdő
képsorokban körülöttünk, és azzal a nagy "pálcával" hadonásznak, aminek később
még szerepe lesz. Jaden észreveszi őket, és egy sarok mögül megpróbálja
kilesni, miben sántikálnak. Ám hirtelen abból a Jaden számára furcsa pálcából
előtör egy megmagyarázhatatlan erősugár, ami letaglózza őt, eszméletét veszti.
Mire feleszmél, mindenféle emberek veszik körbe. No nézd
csak, hát Kyle Katarn, és Luke Skywalker is ott van!
Kyle kezét nyújtja, és
felhúzza. Micsoda megtiszteltetés! Aggódva nézik az ifjú Jadent, de a
fejfájáson kívül nincs semmi komoly baja. Ám Luke érzi, valami történt. Az
Erőben rezgéseket érez, és tudja, gonosz erők ébredeznek. Mikor ezt közli is a
fiatalok előtt Kyle-lal, eljön a játék első poénja, Kyle kijelenti, hogy Luke
mindig rosszat sejt. A filmekben, és játékokban szinte visszatérő momentum
lett minden karakter szájából legalább egyszer elhangoznia a következő
mondatnak: I have a baaaad feeling about this. Azaz van valami roooossz
érzésem. Ám ezúttal nem pusztán Luke pesszimista, bizony Katarn mester is érzi
a sötét felleget. Katarn mester? Hogyhogy? Hát bizony, Kyle Katarn Jedi mester
a Jedi Akadémia tanára, harcmestere, és Luke jobb keze lett. A fiatalok
tisztelik, nagyra tartják. Rosh és Jaden is picit megilletődik, és Katarn
mesternek szólítja őt, ám Kyle megengedi nekik, hogy Kyle-nak szólítsák. Jaden
kissé nehezen szokja meg, de Rosh
nagyon hamar kissé túlzott közvetlenséget
tanúsít, és a vállára könyököl a mesternek. Úgy szólítja Kyle-nak, hogy az
ember hátán feláll a szőr. Kyle is idegenkedik a sráctól, van benne valami
visszataszító. Mindenesetre az ifjoncokat beosszák a tanárokhoz, és Jaden is,
és Rosh is Kyle Katarn tanítványa lesz. Első feladatuk a Jedi tréningpálya.
Rosh győzni akar, pedig ez nem verseny, de kibukik gyengesége, és
nagyravágyása,
Jadenre uszít egy gyilkolásra programozott harci droidot, hogy
feltartsa riválisát. A robot majdnem megöli az ekkor még nem túl erős, de
tehetséges Jaden-t. Ám a fiatalember legyőzi a droidot, és picit késve
megérkezik a pálya végére. Nem árulja el, mit tett
Rosh Penin, ám Kyle nagyon jól
érzi az egészet. Megfeddi Penint, és máris elkezdi tompítani Rosh
hatalomvágyát, és sikerkényszerét, tanítgatni próbálja, de mindhiába. Ekkor
könyököl Rosh a vállára, de Kyle lelöki a fiú kezét magáról, és leporolja a
vállát…. Sokat jelentő képsorokkal, fontos szituációs helyzetben kezdődik
tehát a játék, érdekes színteret adva emberi kapcsolatoknak, és a jövőre nézve
is sokat sejtető benyomásokat szerezhetünk már e ponton.
JA küldetések
Miután elvégeztük a Jedi tréninget, nem húzzák sokat az
időt a Jedik, Kyle-t és Jadent diplomáciai útra küldik. Magyarán egyből
nekivághatunk a kalandoknak. A játék szerkezet nem lineáris vezetésű. Ezúttal
teljesen újítottak! Első utunkat 5 bolygó végigjárása jelenti. Ilyen ötös
blokkokból 3 van, utána lineáris a végkifejlet Korribanig. Blokkon belül nem
feltétlenül kell sorban csináljuk, választhatunk az öt közül. Ha négy készen
van, az ötödikre nem muszáj ellátogatni, át lehet ugrani. Én ezt mégsem
javaslom. Egy Star Wars rajongó feltételezhetően élvezettel, és örömmel
játszik az ötödik pályán is, hiszen pont nekünk, rajongóknak csinálták azt is.
Minek átrohanni a játékot, mikor még van egy pálya, ami még sok izgalmat,
érdekességet rejthet? Az első négy sikeres küldetésről hazatérve egyébként
kapunk egy-egy csillagot, amit elkölthetünk valamilyen erőképességünk
fejlesztésére. Ezzel modellezik le Jaden Korr dinamikus fejlődését az Erőben,
valamint szakítottak a JK2 előre megírt Erő fejlődési módszerével, ahol mindig
azt kaptuk, ami épp a soron következő Erő volt. Így mindenki ki tudja
alakítani a saját magának ideális, adott erőben maxra tápolt karakterét. Az
alapképességek (óriásugrás, gyorsfutás, karddal blokkolás, karddal támadás)
maguktól fejlődnek. Ezeket az Erőablak középső részén találjuk, arra tehát nem
kell költeni. Baloldalon vannak a kék, Jó Erők, és a jobboldalon van a piros
oldal, a Rossz Erőkkel. (Kék a Jedik kardja, piros a Sith-eké, ez képződik le
az erő színekben is) Nyugodtan választhatunk rossz Erőket is, hisz valljuk be,
azok az igazán erősek. Nem csúszunk le a gonoszok közé, ha Erőiket használjuk,
új szelek fújnak az Új Jedi Akadémián. A hagyományos Jedi elv szerint azelőtt
nem lehetett sötét erőket alkalmazni, mert az kísértést jelentett a Jedi
számára, ráadásul teljes alkalmazásukhoz kissé el kellett merülni a Sötét
Oldal Erejében. Ez immár megváltozott. A Sötét Oldal erejét is lehet használni
(jó céllal), ám ha túl mélyre kezdünk benne süllyedni, akkor Luke vagy Kyle
figyelmeztet bennünket akár telepatikus üzenetben, akár a küldetések végén.
Bár ha azt vesszük, hogy Kyle Katarn is úgy használja a Force Lightningot
(Erő Villámokat), mint Dooku, akkor jó célra nyugodtan használhatjuk mi is a
sötét oldal képességeit, de mindig tartsunk mértéket, ha jó oldalon akarjuk
végigvinni. Ha rossz oldalon szeretnéd végigvinni, akkor meg ne
szégyenlősködj, fojts, rázz, dühöngj, gyilkolj, és a "Sötét Oldalon egyszer s
mindenkorra célba érsz" (-Császár)
Az Új Akadémia sokkal másabb Luke alatt, mint Yoda alatt
volt. Nem pusztán az erőhasználatban elnézőbbek, hanem más hagyományok is
megszűntek. Nem kötelező a hagyományos Jedi ruházat, így a Jedik tarka,
színes, dizájnos ruhákban járnak. Ez adja az Academy másik új élményét, ezek a
kezeslábasok, amit hordanak a növendékek érdekes új viseletet jelentenek.
A
másik újdonság, hogy a Jedi megélheti a szerelmet. Ebben a két "vezérbika"
elől is jár, mert tudjuk, hogy Luke elvette a gyönyörű Mara Jade-t, aki meg is
ajándékozta egy gyermekkel, Ben Skywalkerrel. Kyle pedig elég masszívan
belezúgott Jan Ors-ba, de nekik még nincs gyerekük. Szóval elég másmilyen
manapság Jedinek lenni, talán pont ezért, talán más miatt a sok túlkoros,
szabadelvű nevelési módszerek által tanított fiatalok egy része letér a helyes
útról. Nem kis arányban gyártják az Akadémián a Szürke, vagy Sötét Jediket!
Desannt már említettem, de a játék során figyeljünk, hogy legalább Rosh, és
Jaden ne térjen le miattunk, vagy általunk a helyes, ám vékony ösvényről a
küldetések alatt!
A küldetések izgalmasak, érdekesek, és változatosak. A
különböző bolygókon egy-egy problémára kell megoldást találnunk, ám többnyire
a diplomáciai kaland kardozássá, "agresszív véleménycserévé" fajul, ala Anakin Skywalker. De nem csak harc lesz, érdekes
feladatokat is kell közben teljesítenünk, jelzőfényeket, robbanószereket kell
letelepítsünk egy óriási komplexum tetejének 5 szegletére, hogy előbbi jelezze
az X-szárnyújával röpködő
Wedge Antillesnek, hova dobja a protonbombáját, utóbbit
pedig a Boba Fettes pályán kell a házak közt elhelyezni, Boba Fett folyamatos
lövöldözése közepette. Lesz a
Dosuun bolygón egy eszelős kormányzó, aki elkapja Jadent, majd
szabadon engedi börtönéből, hogy a menekülő Jedit levadászhassa. Itt eleinte
fegyvert kell szerezzünk, mert üres kézzel nem sokra megyünk emberei ellen.
Schwarzenegger "Menekülő ember" című filmje jutott eszembe, mikor élvezettel
üldözték, és ölték meg a szabadon engedett rabokat, hogy érdekes show műsort
prezentáljanak esténként a nézőknek. Persze Jaden végül visszaszerzi kardját,
és móresre tanítja a tréfáskedvű Jedi gyűlölő eszementet.
Lesz,
amikor egy levegőben száguldó vonat tetején ugrálhatunk előre a "mozdonyig"
Corelia légterében, kicsit a Shadows of the Empire hasonló pályáját felidézve.
A kiürült Hoth lázadó bázist pedig közben elfoglalták a birodalmiak, gyerünk a
Hoth-ra, lovagoljuk meg a
taun-taunokat, és derítsük fel az esetet! (A taun-taunon ne hadonásszunk a kardunkkal, mert az állatot halálra lehet
sebezni! Harc előtt szálljunk le, vagy "gázoljuk el" a hógárdistákat) Ha még nem volt elegünk a sok
rohamosztagosból, menjünk el Vjunra, ahol savas eső zuhog, és nyüzsögnek a
birodalmiak, és nézzük meg Darth Vader várát, és meditációs kamráját! A
Dűne film homokférgeihez hasonló lényekkel találkozunk egy sivatagos bolygó
felszínén, ahol lezuhant hajónk alkatrészeit kell összegyűjtenünk úgy, hogy ha
a lény meghallja lépteinket, kijön a földből, és ahogy Besenyő Pista bácsi
mondaná "leeszi a fejünket". J
De kipróbálhatjuk a swoop bike-ozást, és megint lépegethetünk AT-ST-ben is, de
küzdhetünk is ellenük. Ha van a közelben háromlábú ágyú, vagy E-WEB, azzal
sorozzuk meg őket, ne így hajigáljuk karddal, mint ahogy az illusztráció
mutatja.
Ellenségként persze megint jönnek a weequay, rodiai, trandoshan, gran lények,
természetesen rohamosztagosok, lesznek szokásos Rebornok, ám új válfajuk lett
közben, a Cultistok, akik nem a harcra, hanem az Erőhasználatra
koncentrálnak, lesznek láthatatlan birodalmi mesterlövészek, jetpack-kel
röpködő Hazard trooperek.
Találkozhatunk több fajta Rancorral is, savas,
óriási, és megölhetetlen szörnyekkel, akik Jabba óta a Galaxis vérszomjas "jedievőit"
jelentik minden játékban.
Alkalmunk lesz megküzdeni Boba Fettel, Aloraval, Tavionnal, Marka
Ragnos-szal, és ha rosszul viselkedtünk, még Kyle Katarnnal is! Sőt, ha a
játék egy adott pontján (Rosh-Alora) rossz útra lépünk, akkor az utolsó
küldetésben Jedi társakkal ÉS Rebornokkal is harcolhatunk.
Újrajátszás:
Kard miatti újrajátszás
Sokan szeretnék mind a két kardot megmarkolni, mind a két
stílust megismerni. Az élmény TELJESEN más! Míg két karddal Anakin
Skywalker Jar’Kai stílusában vívunk, amit Dooku gróf ellen használt a
geonosisi hangárban, addig staffal (a kétágú karddal) Darth Maul theed-i
nyomdokaiba léphetünk. Két karddal látványos kombókat csinálhatunk. A
kardokkal különböző billentyűkombinációkkal trükkös mozdulatsorozatokat (kombókat)
végezhetünk, melyek egy része igencsak látványos. A legjobb mikor eldobjuk
mindkettőt, és az Erő segítségével körben-körben forgatva kaszabolunk magunk
körül, ám a mozdulatsor alatt igen sebezhetőek leszünk, amit a profi multisok
azonnal ki is használnak, ám a single-ben nagyon sikeresen alkalmazható, és
halálos lehet egy Rancor markában, mikor már más tehetetlen lenne, vágjuk bele
kardjainkat, és pörgessük magunk körül, vagy meghal a Rancor, vagy kiejt
kezéből, de tutira bejön. Nagy tömegek közepén, mikor sokan vesznek körbe,
akkor is elég hatékony, viszont csínján kell ezzel bánni egy az egyben harc
közben.
A kombinációk a játék mozdulatokat bemutató menüjében megtalálhatóak, be is
mutatja őket Jaden. Ha sikerül egy ellenfelet így leterítenünk, akkor a
mozdulatot bemutatja a kamera Mátrix-szerűen körbeforogva, ami nagyon
látványossá teszi a küzdelmeket. Zavaró is lehet, hisz ha többen is vannak,
akkor jó lenne, ha gyorsan a következő delikvens felé tudnánk fordulni, ezért
a mátrix effektet ki is lehet kapcsolni.
A
Maul karddal akrobatikusan mozogva irgalmatlan kaszabolásokat lehet
végezni. Ami pluszt jelent, hogy ugyan úgy lehet rugdosni kardozás közben,
mint ahogy Darth Maul tette. Pörgő rúgástól testrúgásokig igen széles
spektrumban lehet "kick" mozdulatokat tenni.
A
földre ütött ellenséget pedig Maulos kegyetlenséggel, és hidegvérrel
könnyedén le lehet szúrni. A földhöz tűzés mind a két kard típussal elérhető
mozdulat, mint egy rovart a gombostűvel, úgy lehet átszúrni a földön fekvő
tehetetlen ellenfelet. A Staff egyik ága be is csukható, tehát a karddal
egykezes harcmodorban is vívhatunk. Ebből egyébként egy vicces jelenet
fakad(hat), hiszen a Staff egyik pengéjét kikapcsolva Jaden felveszi a sima
kard tartásának megfelelő testtartást, maga előtt kétkézre fogja a kardot, de
ha azon nyomban visszakapcsoljuk a második kardágat, Jaden úgy hagyja a kezét,
ahogy egyágú kardot fog, ezért a markolatból ismét kitörő sugár pontosan a
legérzékenyebb testrészébe hatol, további kérdéseket vetve fel Jaden nemével
kapcsolatban...
Erről a kérdésről egyébként rövidesen írok, ugyanis sokan
megkérdőjelezik Jaden férfiúi mivoltát, hiszen női karakterként is játszhatunk
vele, női szinkronhanggal. (Ez adja a harmadik végigjátszáshoz a megfelelő lökést, én magam direkt azért játszottam végig még egyszer női Jadennel is, hogy hallhassam a szeretett Jennifer Hale és Grey de Lisle hangját ebben a játékban is.) Ez a kérdés még a Staffal való kasztrálás nélkül is
kétesélyes, pár sorral lejjebb mégis megpróbálok támpontot adni e téren is, de
addig is, ne hadonásszunk deréktájban, a lágyékunk körül ezzel a karddal…
Mind a két oldal kipróbálása miatti végigjátszás
Lehetőségünk van a Rosh-Alora konfliktus ELŐTT elmenteni
az állást, így kispórolhatjuk a játék teljes újrajátszását. A játék végén
döntsünk, hogy a jó, vagy a rossz oldalon kívánjuk befejezni a játékot. Ha a
jó oldalon, akkor bocsássunk meg Rosh-nak, verjük le Alorát, majd a végső
küldetésben a Jedik támogatása mellett kutassuk fel Taviont, majd verjük őt
is le, majd Marka Ragnos "lelkével fertőzött" állapotában még egyszer. Ha a
sötét oldalhoz csatlakozunk, szúrjuk le Rosh-t, követeljünk MINDEN hatalmat
magunknak, Marka Ragnos pálcájától kezdve a Sith vezetésig. Persze Alorát így
is le kell győzni, hiszen már "nincs szükségünk rá", viszont az utolsó pályán
ezért az innentől értelemszerű Jediken kívül a Sith-ekkel is harcolnunk kell.
Ugyanis Jaden őket is fenyegeti, lévén meg akarja ölni Taviont is. Miután ezt
megteszi, a helyszínre érkező Kyle Katarnnal is összekülönbözik, (mint Anakin
Kenobival,) így nem marad más választása Kyle-nak, mint megpróbálni
elpusztítani a Sith Jadent. Azonban Jaden használja Marka Ragnos
pálcáját,
és ráomlasztja Kyle-ra a plafont, betemetve volt mesterét a romok alá. Kyle
túléli, Jaden elmenekül, és átveszi a birodalmi flotta irányítását. Utolsó
képsorunk egy csillagrombolón mutatja őt, karba tett kézzel néz ki az ablakon,
a csillagos űrbe meredve. Lásd az EP3 utolsó képsorait, mikor Vader és a
Császár az űrbe mered, a készülő Halálcsillagot bámulva.
Érdemes megnézni a mindkét befejezést, változatot is.
Egyrészt szórakoztató, másrészt információt ad. Lucas-ék nem foglalnak állást
arról, hogy melyik befejezés tekinthető hivatalosnak. Mégis adnak támpontokat
nekünk! Jaden neméről, és sorsának befejezéséről olyan információkat adtak ki
fiktív történetekben, amik tökéletes választ adnak! Mikor a Yuuzan Vongok
megtámadják Coruscantot, a köztársaságiak megütköznek velük. Sok Jedi meghal,
sokan eltűnnek, sok Jedinek pedig menekülnie kell. Kyle Katarn az eltűntek
között van. A krónikák szerint sokan láttak egy párost, egy férfit és egy nőt,
akik mindenhol Kyle nyomait keresték. A nőben felismerték Jan Ors-t, Kyle
feleségét. A FÉRFIBEN pedig Jaden Korrt, aki Jant támogatva kétségbeesetten
próbálta felkutatni MESTERE nyomait. Ha ezt a kijelentést hitelesnek tartjuk,
akkor Star Wars körökben az elfogadott variáció Jaden JÓ oldali jelenléte, és
férfi mivolta.
Vicces jelenetek:
Boba Fett:
Fent
már említettem a duplaágú fénykarddal való "termékenységi beavatkozást". Most
egy másik jópofa dologra szeretném felhívni a figyelmet. Azon a pályán ahol Boba Fett állandóan a levegőből lövöldözve akadályoz bennünket, hogy
felrobbantsuk a fegyveres ládákat, nagyon untam már, hogy mindig idegesít, és
sérít. Na mondom, most kinyírlak. De bizony NEM LEHET! Onnan tudom, hogy
először megpróbáltam az udvaron legyőzni, aztán a tetőn, végül szinte
mindenhol, de mikor elkezd rosszul állni, akkor elmenekül, felröpül a felhők
közé, ott a friss finom levegőtől, vagy a fene tudja mitől regenerálódik, majd
100 százalékosan visszatér! Ejnye, a csaló mindenedet, gondoltam, most az
összes trükköt kipróbálom rajtad, amit tudok. Kiálltam elé, elkezdett a
levegőből aknavetőzni. Erőlökésekkel visszalöktem tölteteit rá. Lejjebb jött,
hogy puskájával lövöldözzön tovább. Elkezdtem fojtogatni, míg az Erőm tartott,
majd a maradék pici Erőm segítségével magamhoz szippantottam, és irgalmatlanul
megvagdostam. El akart repülni, visszarántottam, ütöttem-vágtam, menekült
volna, visszarántottam, egy perc alatt annyit kapott, hogy snidlinggé
aprítottam volna még Marka Ragnos-t is ennyi idő alatt. Kutya baja nem lett!
Egyszer kicsúszott a kezemből, és elröpült, majd nagyarcúan jött vissza
fullosan. Taktikát változtattam! Kitaláltam, hogy az előző módszer elejével
lesérítem, majd mikor elkapom, fojtással elfordítom egy olyan beugró alá,
mintha mondjuk egy erkély alatti szűk hely lett volna. Majd utána BELÖKÖM (Force
Push) abba a kis szűk beugróba. Majd odapattantam ELÉ, a falhoz szorítva, hogy
ne tudjon KIJÖNNI! Lökdösött, és elkezdett belém akadva egyhelyben futni,
nagyon mulatságos volt, hogy milyen idióta. Mikor rájött, hogy a testemen
keresztül nem tud elfutni, beizzította hátitáskáját, hogy elröpüljön. Persze
akkor meg megfejelte ennek a beugrónak a tetejét, az érthetőség kedvéért a
felette levő erkély alját! Folyamatosan zümmögve csapkodta magát a plafonba,
szerintem agyrázkódása lett a végére, sisak ide, sisak oda! Persze nem tudott
átrepülni rajta, csapdába került! Szinte Brassói húskockákra aprítottam!
Annyit kapott, hogy már szégyelltem tovább bántani, hosszú percekig ütöttem,
bekapcsolva a Force Sense képességet, amivel látható az életcsíkja, ami már
rég a minimumon volt, de Boba Fett akkora nagyágyú, hogy meg se tud halni,
pedig túljártam az eszén, és kikapott. Mindenesetre ez bosszantó hiba a
programozók részéről, ugyan miért ne halhatna meg Boba Fett? Programozzák
olyan ügyesre, hogy ne lehessen így megalázni, vagy haljon meg, legfeljebb
hozzáírják a sztorihoz, hogy Boba Fettet Jaden Korr ölte meg. Nem szadiztam
tovább, megkönyörültem neki, félreálltam, a tökkelütött meg továbbra is csak
csapdossa magát a plafonba, nem véve észre, hogy ki tud már futni. Mivel a
fülénél fogva nem tudtam kiráncigálni őt, hiszen sisakban volt, végül nekem
kellett megszöktetnem őt szorult helyzetéből, megfogtam a fojtással, és
kivágtam őt a szabadba. Boldogan, és megkönnyebbülve repült el, mint egy
kisveréb a macska szájából, erre a szégyenre nem készítette őt fel mesterséges
intelligenciája...
Röptetés a szerájból:
A játék adta lehetőség szerint nem mindig kell
kardoznunk, hanem az Erővel is könnyed győzelmeket arathatunk. A legkönnyebb
dolgunk akkor adódik, ha szakadék, vagy emelet különbség van a pályán. Csaljuk
oda ellenfelünket, gúnyos kacajjal üldöz majd, azt hiszi, hogy menekülőre
fogtuk. Sprinteljünk a szakadék túloldalára! (F3) A Reborn nem fut körbe a
szakadék peremén, hanem azon átugorva kíván bennünket felkoncolni. Ahogy ugrik
felénk, nyomjuk meg a Force Push-t (Erő lökés) míg a levegőben van, és most
rajtunk a sor gúnyosan kacagni, lenézve, ahogy a Reborn zuhan a szakadékba, és
picit puffan odalent, mint a farkas a Kengyelfutó gyalogkakukkban.
Ha emeleten vagyunk, helyezkedjünk belülre, a fal mellé,
és a Force push (Erő lökés) segítségével röptessük ki a mogorva katonákat a
légtérbe, mint ahogy sráckorunkban hajigáltuk ki az emeletről a
papírrepülőket.
Ha pedig egy hídon kellett végigmenni, mely tele van
Rebornokkal, fojtsuk őket egy pillanatig, az egeret gyorsan oldalra rántva, és
engedjük el őket, tanulmányozva azt, hogy igazat mondott-e a fizika tanár az
eldobott test pályájáról, illetve a szabadesésről. Egyet jobbra, egyet balra,
és szép ívben már röpülnek is lefelé.
Ideiglenes szövetségesek:
Az agy trükkel (Mind trick) magasabb szinten magunk mellé
tudunk állítani katonákat! Ilyenkor egy ideig átállnak a mi oldalunkra, és
társaik ellen fordulnak! Dőljünk hátra, és nézzük végig kényelmesen, ahogy az
ellenfelek amortizálják egymást! Ha valamelyik rosszul áll, szabályozzuk a
folyamatot, és szuggeráljuk a jobban álló felet is, aki abbahagyja a társa
lövöldözését, lévén immár MINDKETTEN velem vannak. Ám az elsőnek korábban jár
le ideiglenes szövetsége, ahogy kijön a Mind trick hatása alól, puff, gyorsan
elkezdi immár Ő lövöldözni a kábult társát. Végül mikor az egyik meghal,
köszönjük meg a győztes közreműködését egy golyóval, és távozzunk az érdekes
jelenet helyszínéről…
MULTIPLAYER
A többjátékos régi játékmódok maradtak, van továbbra is
FFA, és Team FFA, és persze a zászlószerző CTF, de van Power Duel, azaz
Erő Párbaj is, ami kiegyensúlyozatlan erők küzdelme, például egy a kettő
ellen, ám az egyedül levő több élettel kezd! Egy cimborámat láttam az Interneten
Power Duel közben, mit mondjak, elég kőkemény mód, mert azért a több szem
többet lát mintájára bizony több kéz többet vág! Elég brutális multi mód,
igazi kihívás magányos nagyágyúknak!
Van még egy újdonság, a Siege, magyarul Ostrom,
melyben 2 csapat 2 külön küldetést kell végrehajtson, meg kell akadályozni az
ellenfelet sajátjának végrehajtásában, és persze a mienket viszont teljesíteni
kell a kárukra. Nem könnyű, sokan vannak, mindenki tudja a dolgát a profiknál,
szóval igazi csapatmunka!
Jedi Outcast vs Jedi Academy
Az előző részhez képest a játékmenet nagy újdonságot
jelent, kicsit mindenben többet kapunk ebben a folytatásban. Az előző részből
megismert lőfegyverekkel újra találkozhatunk, ám van egy új pisztoly, ami
alapértelmezett minden küldetésünkre, és van egy új Stouker Concussion
fegyver. Azonban javítottak azon, amit írtam az előző résznél, miszerint egy
Schwarzenegger kell a sok fegyver cipeléséhez, nem életszerű, hogy ennyi súly
lógjon egy emberen. Ezért ebben a játékban a küldetésekre 2 fegyvert
választhatunk, meg 1 robbanószert, valamint a pisztolyt, és a kardot.
Zárójelben megjegyezem, a lelőtt ellenfelek fegyvereit így is felvehetjük, és
a végére így is ott lóg rajtunk a 120 kiló fém. :-) Kardok tekintetében ugye
változás, hogy lehet két karddal is harcolnunk, vagy esetleg a kétpengés "Maul" kardot. Ezzel
is többet kapunk, más a
hangulata, más az élmény. Nagyon látványosak a speciális vívómozdulatok, és a
Matrixos kameramozgások. Ezúttal is lesznek híres hősök, Chewbacca, Luke,
Wedge Antilles, C-3PO, R2-D2. RENGETEG új pálya lesz, olyanok, amiket soha nem
lehetett máshol látni, csak párat megemlítve Bakura, Nar Kreeta, Taanab, Zonju
V, Chandrila. A rajtuk lévő küldetések változatosak, érdekesek. Nem lineárisak
a pályák, hanem blokkokban vannak rendezve, s szabadon közlekedhetünk blokkon
belül.
Az Erőfejlődést mi választhatjuk, minden "kusztomizálható",
azaz személyre
lehet szabni Erőinket, ruhánkat, fejünket, fegyvereinket. Pár új ellenfelet is
kifejlesztettek, szóval a játék elérte a célját, és a lehetőségeinek a
maximumát. A játék sokat hozzátett a Star Wars kiterjesztett univerzumához,
letette névjegyét a szoftverpiacon, és mondhatni megörökítette, kőbe véste
nevét az utókor számára is.
A cikket írta: Rostás Norbert 2008. 04. 07.
|
|
|
|
|
|