cis teljes hadi gépezet


Gránátos droid

Galactic Battlegrounds

 

Kedves Olvasók! Egy újabb kitűnőségünk adta a hangját a CustomStarWars egy rovatához. Nagy megtiszteltetés, és öröm mindannyiunk számára, hogy Kőszegi Ákos művész úr hangján fog megnyílni mostantól a Galactic Battlegrounds főrovat. Mindannyian tudjuk, hogy ő kölcsönözte a hangját Mace Windunak, azaz Samuel L. Jacksonnak a Star Wars első három részében. Bár számunkra, Csillagok háborúja rajongóknak ő főleg Mace Windu, Jedi mester, de természetesen a művész ennél sokkal több feladatának tett eleget a tőle megszokott, minőségi módon színpadon, szinkronszínészként, vagy éppen narrátorként, de még egyszerű tévéreklámokban is. Munkásságáról sok helyütt olvashatunk, tudhatjuk, hogy Színház- és Filmművészeti Főiskolát végzett, jelenleg a kecskeméti Katona József Színház tagja, játszott Hamletet, Benedettót és Oberont, a Twist Oliver Faginjét, Dmitrijt a Kamarazov testvérekben, és Lennyt az Egerek és emberekben. Tudjuk, és saját fülünkkel hallhatjuk, hogy Kőszegi Ákos a legfoglalkoztatottabb szinkronszínészek közé tartozik, rengeteg sorozathoz, filmhez adja jellegzetes orgánumát, csak ha az ismertebbek közül válogatunk, akkor is tekintélyes a lista. Kedvenc szerepei a Miami helyszínelők David Caruso-ja, valamint a Maffiózók és James Gandolfini, de hallhatjuk még sok produkcióban: Dinasztia, Szívtipró gimi, Medicopter 117-Légimentők, Szex és New York, McLeod lányai, Alias, Bridget Jones, Mocsok macsók meséi, 24, Eli Stone, Üvegtigris, Herkules, Gyűrűk ura, és még lehetne sorolni.
Olyan világsztárok hangja, mint Samuel L. Jackson, Jeremy Irons, Russell Crowe, Kiefer Sutherland, valamint nagy kedvenceinek, Tom Hanks-nek, és Colin Firth-nek. Munkássága tehát lenyűgöző, de számomra még jobban szeretnivaló az EMBER, aki a hang mögött van, a személyiség, akinek egyszerűen csak a lényét tükrözi a hangja, és a cselekedetei. Nézzünk picit a "hang mögé"! Mikor adatokat kerestem Kőszegi Ákos művész úrról, engem az fogott meg igazán, amiket az emberről tudtam meg. Nagyon tetszett az, hogy a fia a példaképének tartja, és hogy majd olyan ember szeretne lenni, amilyen az édesapja! Vajon hány fiú választaná édesapját példaképének a mai világban egy rock/pop sztár, egy filmszínész, vagy mondjuk egy bróker helyett? Egyes mondatok, és kommentárok alapján olyan információkat tudhatunk meg róla, hogy egy polgári, erkölcsös, család központú értékeket valló, és azok szerint is élő ember. Rendkívül szimpatikusnak éreztem azt, ahogy szegény Selmeczi Roland halála után nyilatkozott, mielőtt átvette tőle Jack Bauer szerepét a 24-ben, miszerint Rolandért is játszik, és nem csak nekünk akarja a szerepet tökéletesen megformálni, hanem barátjáért is, aki fentről bizonyosan nézi őt. Szerintem az sem túl gyakori, hogy a régi "szakik" befogadják, tanítgatják, segítik az új kollegákat, ezért azt is nagyon szerethetőnek tartom a művészben, hogy számtalan kezdő szinkronizáló színésszel van dolga, és mindig próbál nagyon kedves és segítőkész lenni velük. Ezt a segítőkészséget, adni tudást én is megtapasztaltam, hiszen rajongói kérésünkre a művész úr pozitívan reagált, és hangmintát adott nekem, és a CustomStarWars olvasói számára, kristálytiszta, és igazi Mace Windus hangon.
Véleményem szerint tehát Kőszegi Ákos karakterei azért ilyen szerethetőek, mert önnön lényéből ad nekik, és mert nagyon tud bánni kellemes orgánumával. Saját mondata szerint: "A jó szinkron közelebb hozza a filmet, és szerethetőbbé teszi a szereplőket a néző számára. Ha egy általa kedvelt magyar színész hangján szólal meg mace_windu a galactic battlegrounds remek adatbankjábana filmben látható kedvence, akkor megduplázódhat az öröme." Így van! Mindannyiunknak öröm, hogy kedvenc StarWars karaktereink állandóan ugyanannak a kedvenc színészünknek a hangján szólalnak meg, nekünk is állandóságot, és minőséget jelent, hogy a magyar szinkron ilyen minőséget ad nekünk, és ilyen embereket. Remélem nektek is megduplázódik az örömötök, hogy immár maga Mace Windu is egy rovatot nyit meg oldalunkon!

A bölcs, és tekintélyes Jedi mester arra hívja fel a figyelmünket, hogy a Szeparatista droidhadsereg nagy fenyegetést jelent, és azt javasolja, hogy mindenki vonuljon vissza a CustomStarWars biztonságába. alert_beacon a galactic battlegrounds vészjelzőjeA Galactic Battlegrounds-ban a városközpontokban van egy vészjelző. Ha azt aktiváljuk, az embereink visszarohannak a városközpontban, a védelmi tornyokba, és a várakba, és ott keresnek menedéket. Régen félreverték a harangokat, mikor támadott az ellenség, így az emberek el tudtak rejtőzni a házaikban, vagy a földesúr várában. A várakból és védelmi tornyokból pedig ki tudtak lövöldözni nyilaikkal, vagy később már lőfegyverekkel, ezt szimbolizálja a Galactic Battlegrounds-ban, hogy a váraktól, és városközponttól lézertűzzel tudjuk visszatartani a betolakodókat. Példának okáért a szeparatistákat, a droidhadsereget, azon belül is a gránátos droidokat, melyekről mai cikkünk szól.

A gránátvetős fegyvernem teljesen új a játékok világában, mely azért érdekes, mert a valóságban nagyobb szerepet kaptak, és kapnak. Ez a kaszt ballisztikus robbanótölteteket repít át falak, fák, vagy más tereptárgyak felett, egyenesen a fedezékben lapuló ellenséges erők nyakába. Eredete a 2. Világháborúból származtatható, tán emlékszünk azokra a kis gránátvetőkre, melyekbe be kellett ejteni a töltetet, majd az sivítva röppent fel a levegőbe, nagy ívben zuhant be a lövészárkokba, házromok közé, vagy be az erdőbe. A grenadier_droidok bombáznak egy épületetgránátvető röppályája a kilövő cső dőlésszögének állításával változtatható volt. Ezek gyakran "srapnel" töltettel voltak felspécizve, melyek még tovább fokozták a robbanás rádiuszát és erejét a célpontba csapódva. Amilyen apró kis cső volt ez a fegyver, úgy rettegtek tőle, mert nem lehet előle elbújni! A Call of Duty, és a Hidden and Dangerous nevű Második Világháborús játékokban ha jól emlékszem küldetés volt már az ilyen jellegű gránátvető állások felszámolása, de érdekes módon a Star Wars világa eleddig nem ismerte fel, és nem alkalmazta ezt a különleges fegyvernemet.

Nos, a Lucastarts a Galactic Battlegrounds nevű játékban végre létrehozta a grenadier kasztot, azaz a gránátosokat. Ez alatt ne KÉZIgránátot értsetek, hiszen a hődetonátorok és másfajta kézigránátok már réges-régen alkalmazott dolgok a Star Wars játékokban is. A kézigránátokat mindig kézzel kell eldobni, tehát bár hasonlítanak a Galactic Battlegrounds grenadier kasztjához, mégsem ugyanarról van szó! A Galactic Battlegrounds grenadier droidjai ugyanis a hátukon cipelik a gránátvetőt, majd céljukhoz közel érve leteszik a földre, és gránátokat ejtenek bele, melyeket rálőnek az ellenséges célpontokra. A kilövő állvány precízen programozható, a röppálya és a kilövési sebesség hangolható, így pontos lövések adhatók le nagy távolságra is, melyet a klónok kézzel hajigált gránátjai sem távolságban, sem pontosságban nem tudtak lekövetni. Olyan pusztítást végez a páncélos klón járművek közt egyetlen ilyen grenadier droid is, hogy az valami hihetetlen. Persze csak a számítógépnek ilyen erős ez a kaszt, mert volt olyan, hogy egy Jedimmel áttérítettem egy AI által irányított gránátost, akit saját társai ellen fordítottam, és ötöt (!) sebzett, míg a gépnek ugyanaz az grenadier előbb még ötvenet sebzett az enyéimen... A kis csaló!

grenade_droid_gyártás_troop_centerbenA grenadier fegyvernem a troop centerben képezhető. Áruk alapértelmezetten 90 kaja, 40 nova. A kis ikonon megtekinthetitek a képzési ikonjukat, a nyíl rájuk mutat. Pár szóban a program ki is írja nekünk, mire lehet őket használni hatékonyan, és mire kevésbé, valamint hogy milyen fejlesztések lesznek elérhető rájuk vonatkozólag, illetve az adott fejlesztést melyik épületben lehet elvégezni.

Mint majdnem minden droidnál, a grenadier droidoknál is alapvetően 5 fő tulajdonságot lehet fejleszteni. Az első maga a programjuk, ez határozza meg, mennyire "okosok", azaz milyen gyorsan, és hogyan reagálnak majd a harci helyzetekben. Ezt a szoftver a Galactic Battlegroundsban nem tudjuk fejleszteni.

grenadier_droid_páncélA második tulajdonság a páncélozottság. A robot nem olcsó, védeni kell, ezért fontos lehet a megfelelő páncélzat kifejlesztése, és alkalmazása a droidokon. A gránátvetős droid vastag testpáncélt kapott, hiszen sokszor kerülhet a tűzvonalba, kaphat lövéseket, sőt, sokszor saját kilőtt gránátainak repeszei, vagy esetleg a szétrobbant ellenséges egységek darabjai károsították volna őt is. A páncélzatot a war centerben fejleszthetjük tovább.

A harmadik főtulajdonság a sebesség. Egyértelmű, hogy a vastag, nehéz páncélzat nem lassíthatja a robotot. grenadier_droid_sebességge 5 százalékkal növelhetőA droidok sebességét 5 százalékkal tudjuk gyorsítani a játékban. Világos, hogy a robot sebessége nagyban befolyásolja, milyen gyorsan fog tudni mozogni, tehát bármilyen gyors is a vezérlőszoftver, a robotnak végre is kell tudnia hajtani gyorsan, és megbízhatóan. Ugyanolyan az egész, mint egy PC-nél, ha gyors a processzor, seperc alatt kiszámítja az adatokat, de ha a hardver nem tudja lekövetni a sebességét, az úgy néz ki, hogy a proci gyorsan kiszámolja, átküldi a memóriába, majd malmozik addig, míg onnan ki nem olvassa a videókártya, a perifériák, vagy a többi eszköz. Tehát a robotnak gyorsaknak kell legyenek a "reflexei", és gyorsan kell tudnia mozognia is, nem ritkán látjuk őket futni is.

grenadier_sebzésA negyedik főtulajdonság a tűzerő. Ezért a gránátjaikat is fejleszthetjük, melyek nagyobb rádiuszban, és nagyobb robbanóerővel még brutálisabb pusztítást fognak végezni az ellenséges páncélos gépek között. grenadier_droid_trainingRáadásul egy további fejlesztés miatt sokkal (10 százalékkal) gyorsabban fognak tudni bombázni a gránátosaink a magasabb szinteken. Ideális célpontot jelent számukra egy menetoszlopban haladó páncélos hadosztály, vagy egy kis helyre koncentrált nagy tömegben harcoló lépegető "csorda". Falak ellen a töltet nem hatásos, és gyalogosok ellen sem ideális, ráadásul a srapnel hatósugara nem olyan nagy, mint egyes csúcsra fejlesztett lövészeké, tehát mint mindenki, a gránátos is csak egy bizonyos fegyvernem ellen hatékony, míg mások ellenében eléggé sérülékeny. Esetünkben például páncélos gépek, lépegetők ellen félelmetes, de mivel kézi fegyverzete nincs, nagy lőtávolságú közkatonák, vagy fejvadászok ellen közepesen hatékony, míg repülők ellen teljesen hatástalan. Tehát "egyszerű" a helyzet, repülőinkkel törjünk rájuk fentről, és pucoljuk le őket a pályáról, mert ha egy fullos, tehát teljesen kifejlesztett gránátos közel jut a páncélosainkhoz, kidönti még a lépegetőket is!

grenadier_droid látótávolságAz ötödik tulajdonság a lőtávolság. Ezen a screenshoton megtekinthetünk egy példát. A lángszórós droid közvetlenül az ostromolt épület tövébe megy, és ott perzseli azt. A speederbike picit hátrábbról képes lövöldözni, a harci droid szinte ugyanonnan, de egy picit mégis nagyobb a lőtávolsága, de mind közül a legtávolabbra a grenadier droid lát. A gránátos droid ugyanis mindenfajta fejlesztés grenadier_droid_látótávolság fejlesztésnélkül is távolabb képes lőni, mint egy sima harcidroid, lévén, hogy ők egy "ranged unit", azaz távolsági egység. Ez azt jelenti a játékok világában, hogy az egység közvetlenül maga elé nem tud lőni, a röppálya miatt csakis egy bizonyos távolságon kívülre képes lőni. Azaz ha betörnek a távolságukon belülre, akkor felállnak, és hátrább mennek, hogy a lőtávolságukat fenntartsák. Később a troop centerben fejleszthetjük a Line of Sight-ot, ami az épületben gyártható összes gyalogos egység látómezejét megnöveli, tehát a különbség konstans marad, bár másfajta fejlesztések miatt a harcidroid egy idő múlva utoléri a grenadier droidok látótávolságát, és előnyösebb is lesz annál, tekintve, hogy a droidok közvetlenül maguk elé is tudnak lőni. A grenadier_droid_csatagránátos droidoknak az a hátránya, hogy ha olyan ellenségre lőnek, aki mellett a mieink is harcolnak, akkor a gránát repeszei a mieinket is sebzik majd, ezért a grenadier droidokat ne hagyjuk felügyelet nélkül bombázni, hanem kössük meg az ellenséget előttük egy értéktelen csaliegységgel (speederbike-al), és amikor azt körbeállja az ellenség, lőjünk oda, beáldozva az olcsó bike-ot az ellenség több kárt fog szenvedni, vagy gyalogos droid sorfal mögül lövöldözzünk.


A droid grenadier a sima Galactic Battlegrounds, és a Galactic Battlegrounds Clone Campaign nevű küldetés lemezén is választható fegyvernem. Teljesen egyediek azok a bejelentkezések, vicces beszólások, melyeket a gránátos droidjaink mondanak, mikor rájuk kattintunk, ha menetelünk velünk, vagy ha éppen támadunk velük egy célpontot. Álljon itt pár aranyosabb droid duma példának:

HA RÁKATTINTUNK egy Grenadier droidra, a következő bejelentkezéseket, hangokat mondja! Hallgasd meg őket a Galactic Battlegrounds grenadier droidjának hangján MP3-ban!


Awaiting authority input. (várom a hatósági inputot, azaz a hivatalos parancsot.)
Grenade droid present! (gránátos droid jelen!)
Grenadier reporting. (grenadier jelentkezik!)
Grenade droid here. (gránátos droid jelen(tkezik).)
What is your command? (mi a parancsa?)
Overpowered! és végül egy türelmetlen droid, aki már nagyon szeretné elpöfékelni a gránátjait, miszerint: ((a gránátok már szinte) túl vannak töltve!)


HA TÁMADUNK egy Grenadier droiddal, ilyen hangok lesznek:


Optimized! (optimalizálva!)
Input subrutine initiated! (bejövő utasítás végrehajtása folyamatban!)
I'll reboot them! (felrobbantom őket, szó szerint újra bootoltatom őket!)
Command received! (parancsot vettem!)
Finding my target! (keresem a célpontomat!)
they'll soon be offline! (rövidesen offline állapotba fognak kerülni!)
I'll clean their processors! ((örökre) kitörlöm a processzoruk tartalmát!)


Hogy őket is megörökítsem, egy kereskedelmi szövetségi grenadier_droid_hadosztálygrenadier droid hadosztályból egy sárga felségjelű droid gránátost készítettem el, aki térdelve fogja a gránátvetőjét, és céloz. Egy esztétikus fa emelvényre tettem, melyre mű fű, mű föld, és mű kavicsok lettek ragasztva, oldalára pedig címkéket ragasztottam. A droid páncélzata szürke színű testszerte. A sárga színű részek a hadosztály felségjeleiként funkcionálnak, melyet a játék a gamer kedvenc színének kiválasztásával további színvariációk létrehozásával tesz még egyedibbé.
 



Fogadjátok szeretettel a most következő sárga felségjelű custom grenadier droid fotókat!

Custom grenadier droid figura elölről

custom_grenadier_droid_elöl


Custom grenadier droid figura felülről

custom_grenadier_droid_felülről hogy látszódjon a kilövő vezérlőpanelje is


 

Custom grenadier droid figura balról

custom_grenadier_droid_bal


 

Custom grenadier droid figura jobbról


custom_grenadier_droid_jobb


Köszönöm, hogy meglátogattad a CustomStarWars oldalt. Gyere vissza máskor is!

 

írta: Rostás Norbert 2009.04.15., a figura készülte évekkel azelőtt.

 

clone campaign borító

vissza a főoldalra főmenübe image map example