birodalmi lépegetők a force commanderben

Buckalakó (tusken)

Force Commander

 

A Force Commander játék volt az első, melyben megütközhettünk tusken_gaderffiiTusken fosztogatókkal. Később a buckalakók más játékokban is visszatértek, mint ellenséges NPC-k (Non Playable Characters = általunk nem irányítható ellenséges vagy neutrális, a játék M.I. által irányított karakterek), de a Force Commander volt az első, ami ezt az élményt prezentálta a játékosoknak. Ráadásul a buckalakók különböző fegyvernemei felbukkannak a játékban, és ezek viszonylagos összhangban működnek, kvázi nem reguláris mini hadseregként. Érdekes élmény megütközni velük, főleg azért, mert a játék első pályáin jönnek főként, a Tutorial (tanító pályák) alatt a Tatuin bolygón, ahol még mi is gyengék, kezdők leszünk, magyarán rajtuk gyakorolhatunk, fejlődhetünk föl. Dellis-t irányítjuk még ekkor, Bren Tantor testvérét. Valamint a Zeta Squadron legénységét, akik a szökevény robotokat (C-3PO-t, és R2-D2-t) keresik a sivatagos bolygón. Ám a kiképzést, és a kezdeti szárnypróbálgatásokat korán félbeszakítja egy tusken előörs felbukkanása, melyet a dewback trooperek, és Davin Felth és Terrik kapitány vitéz katonái megsemmisítenek, ám a figyelmet ezzel magukra vonzzák, és a Tuskenek tusken_gaderffi harcos és egy puskás mesterlövészhullámokban támadják innentől őket. Érdekes, hogy felbukkannak a közelharcos (gaderffi buzogányos), távolsági harcos (puskás), és az ún "mounted" egységek is, melyek a tuskeneknél jelesül a banthaháton támadó "lovasság". Ezzel sok későbbi játék fegyvernemeit előzte meg már ekkor a kitűnő Force Commander, van tehát két féle gyalogság és lovasság a tuskeneknél, és ha a későbbi légi egységeket, vagy a birodalom páncélosait és tüzérségét is majd hozzászámítjuk, gyakorlatilag minden lesz, mi szem-szájnak ingere, teljes választéka a realisztikus fegyvernemeknek.

Gaffi buzogányos tuskenek támadtak például Luke Skywalkerre is a filmben, mielőtt beütve a fejét elvesztette az eszméletét, talán emlékszünk arra a bizonyos jelenetre. Az egyik közelharcban járatos tusken mögékerült ugyanis, míg Luke a távcsövével fürkészte a tájat ellenkező irányban, ezzel meglepte a fiút. Luke védekezőn maga elé kapta a puskáját, melyet pozdorjává zúzott a gaderffi buzogányos tusken, majd diadalittasan felemelte a kezeit, és szamárnyerítéshez hasonló diadalüvöltést hallatott. Ez a tusken nyerítés vált azóta a buckalakók "kultikus" nyerítésévé, ahol vannak, ott többnyire ez az tusken gyalogos a tutorial pályán támad ránkiázás is felhangzik, így ebben a játékban is. Ha támadnak, vagy ha rájuk kattintunk, ez a bizonyos nyerítés fog felhangzani. Első sorban tehát ezek a gaderffi buzogányos tuskenek képezik a csapataik gerincét, gyalogos állományát. Hármasával-négyesével jönnek egyszerre, helyenként többen, helyenként kevesebben. Bár ikonjukon gaderffi buzogánnyal vannak ábrázolva, mivel távolról ezek az egységek nem tudnának sebezni, ezért a játékban míg ütéstávolságba nem érnek, ezek is lőnek, kvázi mintha puskások lennének.

Ezzel át is evezünk a lövészekre. Ezek az egységek előszeretettel leselkednek valamilyen álcázott helyen, vagy tereptárgy mögött. Kedvenc helyük a dombok teteje, kisebb hegyek orma, ahol lehasalnak, és várnak. Nem a legjobb lövészek, de kitartóan állnak lesben, időnként többen is, és a banthaölő fegyverek erősek, és messze hordanak. Láttuk őket is a filmben, többször is. tusken_lövészekLuke-ra is rá akarnak lőni, de az egyik valamiért leállítja a tüzért, hogy ne lőjön, inkább rátörnek a fiúra. Ám hasonló lespozícióból lövöldöznek a Boonta esti podrace verseny résztvevőire is, láthattuk is, ahogy időről-időre tüzet nyitnak egy közeledő fogatra. Egyet szét is lőnek, ezzel értékes roncsot fognak majd találni a becsapódott fogat helyén, melyet fel tudnak használni saját célokra, vagy értékesítenek majd, akár a jawak, akár a telepesek felé továbbadva. Többnyire ezért (is) nevezik őket tusken raidereknek, azaz fosztogatóknak, mert ez az agresszív támadás sokszor anyagi célok miatt történik, magyarán a buckalakók mai fogalmaink szerint megélhetési bűnözők. De természetesen ha harcról van szó, a lövészek feladata a gyalogság támogatása, illetve az ellenséges haderő messziről való megritkítása. Dellis Tantorékra is több helyről tüzelnek, többnyire a Beggar kanyon, és más tusken lövész a hegyről tüzelhegyes vidékek táján, ahol szokásosan fentről, valamilyen szikla fedezékéből, hasról lövöldöznek a birodalmiakra. Ezen a screenshoton is látható, ahogy egy tusken a hegy tetejéről, lesből tüzel a jawa sandcrawler nyomait követő csapatomra fentről. Kellemetlen lehet a lesből érkező lövések lokalizálása, és a lövész likvidálása, erre a Dewback trooperek, és az AT-PT-k a legmegfelelőbbek, mivel ezek magasabbak, mint egy stormtrooper, messzebb látnak és lőnek, ám ha a lövész belül fekszik, nem a párkányon, akkor ők sem tudják leszedni az orvlövészt. Ilyenkor fel kell küldjük gyalogosainkat a hegyre, de mire felmásznak a sziklákon, további veszteségekkel számolhatunk. Ám ha végre felérnek, közelharcban a tusken lövészek már nem veszik fel a versenyt a birodalmi rohamosztagosokkal.

Végül jöhetnek a tusken bantha hátonbanthás tuskenek, akiket feljebb már ugyancsak említettem. Ők a lovasság, az ún. mounted trooperek. Kellemetlenül messzire látnak és lőnek, akárcsak a mi dewback troopereink. Ám mivel nekünk kezdetben kb. 2 dewback trooperünk van összesen, kicsit túlerőben lesznek a tuskenek ilyen téren. Bánjunk velük óvatosan, védjük őket, konzerváljuk dewbackeseinket az ilyen esetekre, azaz amikor lehet, inkább a rohamosztagosokkal támadjunk, hogy a dewbackesek segíteni tudjanak a banthás tuskenek ellen. Ezt viszonylag könnyű elérni: a játék mivel egy korai gyöngyszem, programozása szerint úgy taktikázik, hogy mindig az első, legkorábban meglátott egységünkre összpontosítja tűzerejét, azaz ha elől megy 2-3 stormie, és mögöttük a tuskenbantha_vs_dewbacktrooperdewbackesek, akkor a tuskenek előbb az előörsünkre tüzelnek, ezzel a dewbackesek időt nyernek, hogy megközelítsék és felszámolják a tuskeneket. És mivel a dewback troopereink komolyan sebeznek, és messzire látnak, mire a tuskenek lelövik a 3 fős stormtrooper előörsünket, a dewbackesek durván megszórják őket, és ha ezután rájuk törünk a maradék rohamosztagosainkkal, a siker garantált, ilyen össztűz hamar felmorzsolja még a banthásokkal megerősített tusken csapatokat is. Ez egyébként azért fontos taktika, mert az első pályákon NINCS command center, fix állománnyal kell végigcsináljuk az első 2 küldetést, azaz annyi emberünk van, amennyit a Zeta squadron hozott, meg amit még kapunk picit később, utánrendelésre NINCS LEHETŐSÉG.

A harmadik pályán, mikor már felmorzsoltunk egy csomó tuskent, valamint a jawakkal is elbántunk, meg kell keressük az eladott és ezután eltűnt droidokat, magyarul az öreg kenobi_házaKenobi házát. Ebben a küldetésben már kapunk egy parancsnoki bázist, amivel már végre rendelhetünk, ám rengeteg tusken lesz, sőt, dél felől gyakorlatilag végtelenül termelődnek, és jönnek a semmiből. Azaz nem tudjuk az összes emberünket mobilizálni, sajnos a legénységet kétfelé kell osztani, ezzel megosztva az erőinket. Kell egy expedíciós hadsereg, akik lassan elindulnak, kipucolják a hegyes részeket, a sivatagos területeket a tuskenektől, és lassan haladnak észak felé, hogy megtalálják Kenobi házát, valamint kell egy védekező csapatrész, akik "otthon maradnak", azaz védik a birodalmi command centert. Ez létfontosságú, hisz ahogy az előretörő csapásmérő osztagunk halad, és lövöldözi le az ellenfeleket, szépen gyűlik majd a command point, melyből tudunk rendelni utánpótlást. Viszont ehhez meg kell védjük a command centert, a bázist, hisz CSAK azon keresztül tudunk rendelni. Ha elfoglalják, nem tudunk rendelni többé, hacsaknem gyorsan visszafoglaljuk a bázist, de ehhez vissza kell gyorsan jönni az expedíciós hadsereggel. Egyébként nagyon bátrak a tusken_támadás_commandpost ellentuskenek, készítettem egy screenshotot, amin látható, hogy képesek BETÖRNI a birodalmi command centerbe. Persze ha az tele van katonákkal, nincs esélyük, hamar lelövi a védelmi erőnk mindet, 6 birodalmi ember fér be, és 6 tusken tud egyszerre betörni, ilyen helyzetben gyakorlatilag nincs esélyük, ismerős helyen, a jól felszerelt reguláris birodalmi haderő ledarálja őket. Jó ötlet Dellis-t is betenni a command centerbe, egyrészt hogy nehogy véletlenül meghaljon kint a harcoló csapataink küzdelmei során, másrészt Dellis-nek kb. 200 az életpontja, azaz nagyon bírja a sebzést, egy elit katona, jól is lő, magyarán Dellis és 5 stormie bármilyen tusken támadást visszaver. Főleg ha pár gyalogosunk már kint, a bázis előtt kicsit előkészíti a terepet nekik, azaz kicsit megpuhítja, elősebzi őket, ha már kint megsebesül pár tusken, mire betörnek a command centerbe, fél élettel nem lesznek ellenfelek. A banthások nem tudnak bejönni, csak a gyalogos állomány, ez megint csak a védőknek kedvez.

Készítettem egy olyan beállást, ahol a tusken harcosom a feje fölött tartja a gaderffi buzogányt, a tipikus iázós pozícióban. Ez lehet mondjuk a gyalogos tuskenekhez egy custom figura illusztráció. A második képen puskát tettem a kezébe, egy hosszú csövű, erős banthaölő fegyvert, ez a tusken pedig a játék lövészeit jelképezi. Speciális festésű, saját készítésű figura.


 

Tekintsétek meg a custom tusken raider (buckalakó) figurámat is.

 

Custom Buckalakó figura gaderffi buzogánnyal

custom tusken_gaffi buzogánnyal

 


Custom tusken figura puskás

custom mesterlövész tusken figura

 


Custom tusken raider figura oldalról buzogányt rázva

custom tusken raider oldalról

 


 

Köszönöm a figyelmet, látogasd és olvasd a CustomStarWarst rendszeresen!

 

 

A cikket írta: Rostás Norbert 2016. 07. 21. (a figura készülte évekkel azelőtt.)

 

force commander birodalmi egység

vissza a főoldalra főmenübe image map example