birodalmi lépegetők a force commanderben

Mobil artillery pilóta és tüzérségi bemutató

Force Commander

 

Az Artillery egy angol szó, jelentése tüzérség. Az emberiség már régen kitalált olyan eszközöket, szerkezeteket, berendezéseket, később pedig már gépeket, melyeket fegyverként alkalmazhatott arra, hogy különböző köveket, ágyúgolyókat, lövedékeket, rakétákat röptethessen az ellenséges erők nyakába harc közben. Általánosságban a tüzérség biztosítja a hadszíntéren azt a rémületes tűzerőt, melyet (a többi fegyvernemmel összhangban) az artillery_aoeellenség fizikai sebzésére, erőinek gyengítésére, és megfélemlítésre alkalmaztak. A lövedékek típusa és formája nagyban eltért, attól függően, hogy milyen fajta célokat szerettek volna támadni velük. Parittya, csúzli, katapult, onager, skorpió, trebuchet mind-mind korai, vagy középkori "tüzérségi eszközök", vagy ostromgépek, melyek mind ugyanazt a célt szolgálták, lövedéket reptetni az ellenség testébe, épületei, várai falának lerombolására, illetve afölött való átlövésre.

Miért kéne a kőfal fölött átlőni? Hát azért, mert artillery_strongholdalkalmanként betegségtől elhalt, fertőző emberi, vagy állati tetemeket hajítottak be az ostromlott városba, hogy megbetegítsék, és terrorizálják a lakosságot, talán nevezhetjük ezt középkori biológiai hadviselésnek is. A Trebuchet erre is, és más célra is sokkal pontosabb tüzérségi eszköz volt, mint a katapult. Minderre pompás példákat láthatunk a kitűnő Stronghold játékban is, a képen az ellenséges vár falainak jelentős leamortizálása után behajítottam egy fertőző marha tetemet, mely láthatóan zöld bűzt eregetve, egyre nagyobb körzetben fogja elfertőzni, és megölni a vár civil, és katonai személyzetét.

A középkorban a tüzérségi eszközöket emberek húzták-tolták a földön, vagy lovak vontatták. Később már kialakultak a kerekes eszközök, melyek már egyfajta mobilitást, (mozgékonyságot) sokkal jobb szállíthatóságot biztosítottak. A tüzérségi megoldások mára természetesen alaposan megváltoztak, de a lényeg továbbra is az maradt, hogy mindenféle lövedéket röpítsenek az ellenség nyakába a felszíni hadviselés során. A csatatéren a tüzérségnek többek közt az a szerepe, hogy támogasson más fegyvernemeket, és a kilőtt lövedékekkel veszteségeket okozzon az ellenséges haderőben. Ezek a kilőtt lövedékek a valóságban lehettek sebző hatásúak, (pl. láncos ágyúgolyó, vagy kartács), lehettek gyújtó lövedékek, lehettek romboló hatásúak, amikkel várfalakat, bunkereket, épületeket lehetett megsemmisíteni, és lehettek páncéltörők, melyekkel ellenséges páncélos egységeket kívántak megsemmisíteni.

A fantasztikum még tovább fejlesztette a tüzérségi rombolást. artillery_spha_tA Star Wars világában is láthattunk már példákat különféle tüzérségi megoldásokra. Ezek egy része hasonló elven működik, mint az idáig taglalt valós megoldások, azaz valamilyen lövedéket röpít az ellenséges célpont felé, ezek többnyire valamilyen lézerlövedék, valamilyen bomba, (proton, plazma, stb.), de léteznek sugárterjedésű tüzérségi eszközök is, ilyen például az SPHA-T klón tüzérségi platform, mely egy konstans lézersugarat clone_artillery geonosisbocsát ki, ilyennel lőtték a artillery_zillo_beastfilmben a menekülő Kereskedelmi Szövetségi hajókat, valamint ilyenekkel lőtték a Clone Warsban a Zillo sárkányt is.

A Force Commander játékban kétféle artillery, azaz tüzérségi eszköz is létezik. Az egyiket mobil_artillary_száguld a célterület felé az ellenséges tűzbenmobile artillery-nek hívják. Ez egy gyors mozgású antigravitációs működésű lebegő platform, mely ellenséges tűzben is gyorsan képes elsiklani a kívánt terület fölé, a legjobb helyre, ahonnan aktívan tudja támogatni a többi fegyvernemet egy birodalmi hadművelet során. Miután a kívánt helyre érkezett, a mobil_artillary_kirakja a támasztólábait és kiengedi ágyúcsövétmobile artillery leszáll, kirakja a támasztólábait, kinyílik a gépest, kiengedi ágyúcsövét, és azon nyomban elkezdi az ellenséges pozíciók és a gyalogos csapatok bombázását biztos távolságból. Ez az artillery azonban nem a legmegfelelőbb választás lázadó páncélosok megsemmisítésére, azok ellen kevés. A fő használati területe egyértelműen a gyalogos állományok sebzése, mégpedig úgy, hogy a halálos placcsanó plazmatölteteket közibük lőve robbanási és égési sérüléseket okozzon. Az artillery komoly látótávolsággal rendelkezik, de ha harci ködben játszunk, akkor jó hasznát vehetjük egy tüzérségi felderítőnek. Erre a célra nagyon alkalmasak a probe droidok és a speeder bikos felderítők, akik jó messzire látnak, és sokkal messzebbről, és korábban észreveszik a közeledő ellenséget, mint ahogy azok észrevennék a mieinket, és ha ezeket a hasznos felderítési adatokat eljuttatjuk a mobile artillery-nek, akkor az ütegeink már távolról elkezdhetik bombázni a közeledő ellenséget, akik előbb tikkadnak ki, mint ahogy egyet pislantanának. Azonban nem mindig ilyen hasznos a mobile artillery, közelharcban és légi egységek ellen ugyanis használhatatlanok. Akárcsak más stratégiai játékokban, ha egy ellenség túl közel kerül egy távolsági egységünkhöz, az abbahagyja a lövöldözést, és elkezd hátrálni, egészen addig, míg ismét rendelkezésre áll az a távolság számára, ahonnan tüzelni tud. Legyen ez tehát egy íjász az Age of Empiresből, egy grenadier a Galactic Battlegroundsból, vagy egy artillery Force Commanderből, visszavonul, és távolságot keres. Azonban a mobil_artillary force commanderMobile artillery mind közül a leglassabban vonulhat vissza, hiszen neki először vissza kell húznia ágyúcsövét, bezárnia a fedelét, felemelkedni, és csak utána képes mozogni. Ezért tehát a legjobb harcmodor ellene, ha betörünk a lőtávolságán belülre, ha a közelébe jutunk leáll, és elkezdi magát összecsukni, hogy elmehessen. De míg készülődik, közvetlen közelről simán szétlőhetjük, nem tud mit csinálni. Az is jó módszer ellenük, ha a levegőből törünk rájuk repülőkkel, azok ellen sem tudnak védekezni, és a lázadó airspeederek és bombázók gyorsan cafatokra szedik őket. Ezért tehát a tüzérségi eszközöket mindig érdemes védeni!

MOBILE ARTILLERY TAKTIKÁK

A gépi ellenfél védi is! Még pedig masszívan, tornyokkal! Ezen a screenshoton látható, hogy egy háromfős menetoszlopom utolsó tagját, egy lopott AT-AA lépegetőt elkezdett valami támadni balról a sötétből. A lomha lépegető (angolul walker, amit a pilóta vókának mond, ezért viccből az lett a neve, hogy VÓKA2) lemarad az oszlopból, arra fordul, és egyedül elkezd odacammogni. Neki rövidebb a lőtávolsága, azaz nem látja a mmobil_artillery_taktikahegy mögül sunyiban lövöldöző mobil artilleryt, de már kapja a plazmát a hátára. A harci ködből először a 3 torony jelenik meg, egy gyalogság elleni, egy légvédelmi, és egy páncéltörő torony. Mivel a másik kettő kevésbé veszélyes a lépegetőmre, a chin gun (állágyú) tüzét rálövöm a páncélos elleni toronyra, ami túléli, de alig marad életpontja, azaz mielőbb be kell fejezni a dolgot, hogy már ne tudjon lövöldözni, mert már így is 240 életpontot leszedtek a lépegetőmből. A tornyokat nem tudom elfoglalni, hiába van 6 emberem a lépegetőben, ahogy kiraknám őket, a mobile artillery placcsanó töltettel mind a hatot kifektetné. Teljes körkörös védelemmel állunk szemben, a tornyok védik a mögöttük elhelyezkedő plazmavetőt, az pedig védi a tornyokat. Úgyhogy jobb híján állunk a tűzben, befejezzük a páncélos elleni tornyot, majd a mobile artilleryre koncentráljuk a tüzet, és utána el lehet foglalni, vagy meg lehet semmisíteni a 2 megmaradt gyengébb tornyot. Javasolt a szétlövésük, ha van utánpótlásunk a közelben, mert a szétlövésért sok Command point is jár, no meg harci tapasztalat, és ennél könnyebben egy gyalogosunk sem szerez majd "krumplivirágot", mint hogy odaáll égy védekezni képtelen légvédelmi (AA) torony mellé, és szép apránként szétlövi. Az elfoglalás viszont "csak" stratégiai előnyt ad, azaz a légvédelmi torony védelmében nem fognak tudni bennünket letámadni a repülők, a gyalogos torony pedig extra védelmet ad a gyalogosok ellen, tehát ott meg tudunk állapodni, hozhatunk egy javító gépet a "VOKA" javítására, és gyülekezhetünk itt a további támadásokhoz. Döntsön ki-ki érzése szerint.

A következő képen ugyanezt látjuk pepitában, annyival kibővítve, hogy a mobil_artillery_a hegygerincenmobile artillery egy hegygerincre lett telepítve! Na ilyen nincs! Próbálnád meg te odakérni a shuttle űrhajót, a mogorva pilótanő megmondaná, hogy az egy nem lehetséges landolási zóna, válassz egy másikat. (Lásd a shuttle cikkemet.) Ha viszont a völgybe tesszük le a mobile artillery-t, akkor leteszi nekünk, viszont utána nem vihetjük fel a hegy tetejére a tüzérségi platformot. Hogy hogyan telepítette mégis oda ez a kis csaló, az egy örök talány. Neki lehet, nekünk nem. :-) Viszont nekünk kell majd elpusztítani... Ami nem könnyű. A hegygerinc fölé a legkönnyebben légi támadással kerülhetünk, de a mobile artillery-n kívül a csaló AI-nak "sikerült" egy légvédelmi tornyot is rátennie a hegyre, ezért még a mobile artillery közelébe sem kerülhetünk, mert cafatokra lőné a repülőgépeinket. Gyalogságilag ez éppen lerohanható, ha a tövéig elmegyünk a walker biztonságban embereink túlélik a plazmabombákat, ám a VÓKA durván sérül, főleg úgy, hogy egy AI és egy AV torony úgy van letéve a hegy túloldalára, hogy a csöveik pont át tudnak lőni a hegy fölött, és ők is ontják a tüzüket a lépegetőre. Megfordulni ebben a szorosban nem tudunk, és ha meg is sikerül fordulni, a lomha AT-AA pár lépést sem hátrál majd, mire szétlövik. Masszív csapda, tipikusan a "load last" kategória, legközelebb erősebb csapattal jövünk vissza, amikor nem csak egy screenshotot készítünk a CustomStarWars-ra, hanem szétverjük ezt az egész vircsaftot.

Ha már előbb csapdáról beszéltem, íme egy tipikus mobil_artillary_csapdamobile artillery csapda, bekerítenek bennünket egy katlanban! Ha összecsukják a mobile artillery-t, akkor nem lő, azaz nem árulja el a helyét. Én már tudtam erről katlanról, de azért belesétáltam még egyszer a kedvetekért. Mindent az olvasókért! :-) Tehát adott a katlan mind a 4 oldalán egy mobile artillery összecsukva, durván körberakva AV, AI és AA tornyokkal, esetleg AT-AA légvédelmi lépegetőkkel. Mikor a gyanútlan gamer középre ér, rácsattan a "medvecsapda", kinyílnak a mobile artillery-k, lőnek mint az állat, és a tornyok is elkezdik ontani a tüzet ránk. Ilyenkor próbáljunk minél nagyobb veszteséget okozni nekik, koncentráljuk a tüzünket egy dologra, legalább az semmisüljön meg, mire a teljes osztagunk az enyészeté lesz. :-) Ha vannak a közelben proton tankok, használjuk ki az alkalmat, hogy világos a pálya, (támadáskor eltűnik a célterületen a harci köd) és lőjük rá a még pár pillanatig látható tornyokra a proton bombáinkat, mert ha kitikkadnak a Hover tankok a csapdában, itt ismét sötét lesz!

A mobil_artillery_pilotamobile artillery pilóták ruházata is tükrözi, hogy katonai fegyvernemről van szó, olyan pilótákról, akiket tüzérségi hadviselési műveletekre is kiképeztek. Egy fekete pilótaruhát hordanak, a fejükön egy szem előtt nyitott sisak van, aminek arcrésze mögött feltételezhetőleg egy csutora van, melybe a mellen látható létfenntartó berendezésből áramlik az oxigén. A sisak fülnél található kommunikációs része, a szájnál található mikrofon rostély, és a homloknál lévő szellőzőnyílások színe szürke, emellett jobbra és balra egy fehér és egy piros birodalmi jel található. A katonánál az esetleges vészhelyzetek miatt egy birodalmi E-11-es van.

 

Tekintsétek meg a Custom mobile artillery pilóta figurámat is.

 

Custom mobile artillery pilóta figura elölről

custom mobile_artillery pilóta figura

 


Custom mobile artillery pilóta figura oldalról

custom mobil_artillery_pilóta oldalról

 


 

Köszönöm szépen a figyelmet, látogasd a CustomStarWarst rendszeresen!

 

 

írta: Rostás Norbert

 

force commander birodalmi egység

Kattints a képre, ha vissza akarsz menni a Force Commander rovatba, hogy választhass a többi Focom karakter közül! vissza a force commander rovatba

  <<<<vissza a CustomStarWars főoldalára